I just wanted to change your fate... but first I have to give up mine!

7 Mart 2010 Pazar

AMOR FATI

Written by Ezgi Vargil

SAHNE 1

DIŞ / GÜN / OTOBAN KENARI

Otobanın ortasındayız. Bir karafatma görürüz ve nerden geldiği bilinmeyen bir müzik yükselir. Bir baston karafatmayı ezer ve bir ıslık duyulur. Şarkıya eşlik eden adamın KADER’İN sesini duyarız. KADER üzerinde bir takım elbise, elinde baston ve kafasında fötr şapkasıyla söylediği şarkının ritmine uygun bir biçimde yürümektedir.

Bir yandan da elindeki elmayı atıp tutmaktadır. Bir an ıslık çalmayı bırakır ve yerinde biraz dans eder, elmayı yakalar, ayakkabılarını pantolonun arkasına siler, elmayı ısırır. Ceketini açar. Ceketinin içinde bir kum saati bulunmaktadır. Kum saatinde kumlar akmaktadır. KADER ‘in yanından bir araba geçer. Islık çalmayı bırakır. Elindeki elmayı atar, elma yerde yuvarlanmaya başlar. Cebinden sigara tabakasını çıkarır. Elma yavaşça yerde yuvarlanmaya devam eder. İlerde giden araba yalpalar. KADER -puro-larından birini seçer. Yerde ki karafatma debelenir. KADER karafatmaya bakar, kibrit/çakmağını çıkarır karafatmayı tamamen bastonla –öldürür-. Arabanın ön camına ölü bir kuş çarpar. KADER purosunu yakar ve içine çeker arka taraftan arabanın hızlıca durma ve cam kırılma sesi gelir. KADER purosunu söndürür/eş zamanlı kapı açılma ve yandan bir arabanın geçmesi ve KADER sol taraftan ıslık çalarak çıkar.

Eş zamanlı arka taraftan bir çığlık yükselir.

SAHNE 2

DIŞ / GÜN / OTOBAN KENARI KAZA YERI

Kaza yerinde cam kırıklarını görürüz. DENİZ sevgilisi ARDA’YA doğru koşar. Her yerinde yaralar vardır. Yoldan bir araba geçer DENİZ arabayı durdurmaya çalışır araba durmaz. DENİZ ARDA’NIN yanına döner. ARDA’NIN kafasından kan gelmektedir. DENİZ ARDA’NIN kafasını tutar, eline bulaşan kanı hisseder, eline bakar ve çığlık atar.

SAHNE 3

İÇ / STUDYO / İPLER ODASİ

KADER sol taraftan içeri girer. Otobanda çaldığı ıslığı biraz daha devam ettirir.

Bastonunu askıya asar, ceketini çıkartır.

SAHNE 4

DIŞ / GÜN / OTOBAN KENARI

DENİZ daha da çok ağlamaya başlar. Sevgilisinin kafasında

daha da fazla kan gelmeye başlar. DENİZ’İN her yeri kana bulanmıştır.

SAHNE 5

İÇ / STUDYO / İPLER ODASİ

KADER'İN ıslık sesleri boğuk mutlu bir mırıldanmaya dönüşür ve sesi daha da yükselir.

Siyah kadife bir perdeyi hızlıca açar.

SAHNE 6

DIŞ / GÜN / OTOBAN KENARI

Deniz daha yüksek sesle ağlamaya başlar.

(Bağırarak)

-LÜTFEN!!!!!!!

SAHNE 7

IÇ / STÜDYO / İPLER ODASI

Perdenin arkasında cam bir rafın üzerinde duran çeşitli purolar

bulunmaktadır. KADER purolarına göz gezdirir. Bir puro hareket

eder ve KADER onu seçer ve perdeyi kapatır.

SAHNE 8

DIŞ / GÜN / OTOBAN KENARI

Deniz sevgilisine sarılmış ağlamaktadır. 1

SAHNE 9

İÇ / STUDYO / İPLER ODASİ

KADER bir kurdeleyi gözleriyle takip eder oradan başka bir ipe geçer bu sırada boğuk melodi sürmektedir. Koyu parlak lacivert bir kurdelede durur.Kibrit sesi duyulur.Kader Koltuğunda oturmaktadır. Purosunu yakar. Purosunu yakarken onunla eş zamanlı kurdeleden dumanlar çıkmaya başlar..

SAHNE 10

DIŞ / GÜN / OTOBAN KENARI

DENİZ / OLUM

Her şeyi yaparım! Ne olur!

SAHNE 11

İÇ / STUDYO / İPLER ODASİ

KADER'İN purosu yere düşer.(SLOWMOTİON)

SAHNE 12

DIŞ / GÜN / OTOBAN KENARI

ARDA’NIN başı yana düşer. DENİZ'İN gözleri yana kayar ve

Yere yığılır.(SLOW MOTİON)

KADER elmasından bir ısırık alır.

Derinden “Her şeyi yaparım dedin” diye bir ses gelir.(KADER)

SAHNE 13

DIŞ / GÜN / MARTA KOYU(BURGAZ ADA)

DENİZ yerde aynı şekilde yatmaktadır. Yerinden kalkar,

çevresine bakınır. Ayağı kayar, aşağıya bakar. Yüksek bir

uçurumun dibindedir. Kader elmasından bir ısırık alır.

KADER

(Derinden bir ses

gelir)

Eğer kaderi değiştirmek

istiyorsan ilk önce kendi

kaderinden vazgeçmelisin.

DENİZ arkasından anlaşılmayan bir fısıltı duyar. Arkasını

döner. 2

SAHNE 14

DIŞ / GÜN / OTOBAN

Sevgilisi kafası eğmiş bir şekilde yolun ortasında durmaktadır. Kafasını

kaldırır ve DENİZ'E bakar ama o sırada olduğundan biraz daha uzaklaşır DENİZ’DEN. DENİZ bir kaç adım yaklaşır sevgilisi biraz daha

uzaklaşır ve DENİZ ARDA'YA dokunamaz.

DENİZ

DENİZ irkilir. Nefes alır (gözleri dolmuştur) ve arkasını

döner .

SAHNE 15

DIŞ / GÜN /MARTA KOYU(BURGAZ ADA)

DENİZ aşağıya bakar, o sırada arkasından KADER arkasından çıkar,

ve gülümser. Cebinden kibritini çıkartır. DENİZ’İN gözleri dolar. KADER diğer cebinden purosunu yavaşça çıkartır ve DENİZ’İN kolunda nazikçe gezdirir bir yandan da şarkısını mırıldanmaktadır. Puro tam DENİZ’İN boyun çukuruna geldiği zaman KADER durur ve kibritin yanma sesini duyarız. KADER’İN ağzından çıkan dumanı üflemesiyle DENİZ’İN uçurumdan atlaması eş zamanlı gerçekleşir.

KADER

Uslu kız.

Dalgalar kıyıya çarpar.

SAHNE 16

IÇ / STUDYO / İPLER ODASİ

Rengârenk iplerin olduğu rengârenk bir oda görürüz.

Kaderin elinde gül kurusu renkli bir kurdele vardır.Kurdeleyle oynamaktadır.

Kurdeleyi parmağına dolar bu sırada Deniz’in çıplak tenine aynı renkte

bir kurdele sarılmaya başlar. Bir kibrit sesi duyarız. Arkasından artan çığlık ve

yalvarma sesleri duyarız. Arkasından da bir ıslık sesi gelir.

Metalin metale sürtme sesini duyarız.(Şiş sesi gibi)Odada

anlaşılmayan fısıltı sesleri süregelen bir şekilde

konuşurlar.Kader mırıldanarak kurdeleyi çevresinde dolamaya başlar.

Kurdeleler Deniz’in bedenini sarar.

KADER

KADER oturduğu yerde elma yemektedir. Bir eliyle bastonunun

kafasının yönünü değiştirir.Yön değiştirmeyle birlikte bir çığlık sesi

duyulur.

OLUM/DENİZ

Parmağını kıpırdatır ve nefes alır.

KADER

Birkaç ip alır ve elinden çıkan alevle ipleri yakmaya

başlar. Odanın her tarafında yankılan bir çığlık duyulur.

(CONT'D) 3

OLUM/DENİZ

Gözlerini açar ve yerinden sıçrar. Çevresine bakınır.

Daha hızlı nefes almaya başlar. Gözleri

dolar. Çevresine bakınır. Sanki boğuluyor gibi bir yüz

ifadesi vardır. Bağırarak ağlamaya başlar. Bu sırada onu

sarmış olan iplerden kurtulmaya çalışır.

KADER

KADER odanın karanlık bir köşesinde durmaktadır. Gülümser ve

karanlık köşesine çekilir ve ağzından ipler çıkarmaya

başlar ve ipleri elmaya dolamaya başlar.

(close-up)

OLUM/DENİZ

İplere dolanmış ölüm çırpınır. Bağırma ve ağlama arası bir

çığlık atar.

KADER

KADER'IN elinde tekrar alev belirir elinden çıkan alevle

purosunu yakar ve bazı ipleri yakmaya başar. Yakmayla

birlikte derinden sesler gelir. Kurdele yanıp aşağı doğru

süzülmeye başladığında seslerde azalmaya başlar. Odanın

fısıltıları anlaşılmaz halde devam eder. Arada kahkaha

sesleri gelmektedir.

OLUM/DENİZ

ÖLÜM iplerden kurtulur ve çevresine bakınır, iplerin

arasından geçerek odanın çıkışına ilerler.

SAHNE 17

IÇ / STUDYO / İPLER KORIDORU

(İpler koridoru 1m. uzun ve dar bir yer)

OLUM/DENIZ

Yine iplerle dolu bir koridora girer. Koridordan

geçmeye çabalar. Her kurtulmaya çalıştığı ip ÖLÜM’ÜN bedenine

dolanır ve sıkar. Koridordan dışarı çıktığında her yeri

iplerle kaplıdır.

SAHNE 18

DIŞ / GÜN / MARTA KOYU(BURGAZ ADA)

OLUM/DENİZ

Atladığı uçurum kenarına gelmiştir. Düşecek gibi olur fakat

geri çekilir. Aşağıya bakar, kadrajın sağ tarafından çıkar.

SAHNE 19

DIŞ / GÜN(MAVİ SAAT) / OTOBAN KENARI

ÖLÜM sağ taraftan yola girer. koşmaya başlar. Kazanın olduğu yere doğru

gitmektedir.

Yolda kimse yoktur. ÖLÜM sevgilisinin öldüğü yerde diz çöker

Asfalta dokunur. Geride kalan sıcaklığı hissetmek için yere

yatar. Kulağını yere koyar. Kafasını kaldırır fakat yolda

kimse yoktur. Ayağa kalkar, sallanarak yürümeye başlar.

Elma ısırma sesi duyarız. KADER ÖLÜM'ÜN çevresinde

dans ederek yürür. Çevresinde bu şekilde bir tur

atar ve bu sırada ÖLÜM'ÜN çevresine kum serper.

Yolun ortasındaki koltuğuna oturur.Elinde yeşil elması vardır.

Elmayla oynamaya başlar.

ÖLÜM çırpınır.

KADER elmaya tırnağını geçirir.

ÖLÜM nefes alamaz, yerde bir süre çırpınır ve sonunda hareketsiz kalır.

KADER bir puro yakar. ÖLÜM ayağa kalkar,

bağırarak KADER'E doğru koşar ama bir cama çarpar ve

yere düşer.

SAHNE 20

IÇ / STUDYO / İPLER ODASİ

KADER odadaki puro dolabını açar. Gömleğinin kollarını kıvırır

bir yandan da ıslık çalmaktadır.

SAHNE 21

DIŞ / GÜN / CADDE

ARDA'NIN ayaklarını görürüz.

SAHNE 22

İÇ / STUDYO / İPLER ODASİ

KADER el parmaklarını bir ipin üzerinde yürütüyordur.

SAHNE 23

DIŞ / GÜN / OTOBAN KENARI

ÖLÜM irkilerek uyanır.

SAHNE 24

IÇ / STUDYO / İPLER ODASİ

KADER purosunun dumanından halka çıkarır.

SAHNE 25

DIŞ /GUN /ÖLÜM MERDİVENİN ÖNÜ

ÖLÜM'Ü Merdivenin önünde beklerken görürüz. Arkada ARDA

karakteri bulanık bir şekilde bize yürümektedir. Yavaşlayan bir

nefes sesi duyarız ARDA ÖLÜM'ÜN yanından geçer. ÖLÜM'E

bakar fakat onu tanımaz. Geçip gider. ÖLÜM olduğu yerde kalakalır.

SAHNE 26

IÇ / STUDYO / İPLER ODASİ

KADER gülümser ve purosunu yakar.


SAHNE 27

DIŞ / GÜN /ÖLÜM MERDİVENI

ARDA merdivenleri çıkmaktadır. Bir anda kalbinin atışlarını

duymaya başlar. Bir anda merdivenin elektrikleri kesilmiş

gibi her yer kararır. Kalp atışları hızlanır.

SAHNE 28

İÇ / STÜDYO / İPLER ODASI

KADER elektrik tuşunu yukarı kaldırır.

SAHNE 29

DIŞ / GÜN / ÖLÜM MERDİVENİ

Merdivenin ışıkları söner.FADE TO BLACK

SAHNE 30

DIŞ / GECE / ÖLÜM MERDİVENİ

Sol aşağı köşede mavi alevler yükselir daha sonra merdivenin

sağ ve sol köşesinde de 2 Neon lamba belirir.

ARDA’nın üzerinde bir spot ışık yanar.ARDA etrafına bakar.

Işık kapanma sesi duyulur.

Etraf kararır sadece neon lambanın ışığı görülmektedir.

aşağıda KADER’in purosunun yandığını görürüz.KADER

puro’dan bir nefes çeker ve üfler.

ve ıslık sesi eşliğinde jenerik akar.

FADE TO BLACK.

6

SON

KADER'in proplar / Props of FATE














6 Mart 2010 Cumartesi

CHARACTER STYLE / KARAKTER İN TARZI -KADER/ FATE-







Kadet karakterinin tarzı : Tom Waits &Eugene
Hutz
The style of Fate : Tom Waits &Eugene Hutz

Kader karakteri 'nin aksesuarları / Accesories Of Fate
-Baston -Walking Stick
-Yeşil Elma -Green Apple
-Kum Saati -Sand-glass
-Fötr Şapka -Felt Hat

CREW LIST / EKİP LİSTESİ

ABOVE THE LINE

Director / Yönetmen
Ezgi Vargil
Assistant of Director / Yön. Asistanı
Ergi İşbilen
Director of Photography / Görüntü. Yön.
Barış Konbal
Art Director / Sanat Yönetmeni
R.Erdem Avşar
Composer / Besteci
Dennis Liu

BELOW THE LINE

Camera Crew / Kamera Ekibi
Camera Operator / Kamera Operatörü
Arda Bengü

Lighting Crew / Işık Ekibi
Gaffer / Işık Şefi
Adem Demirci
Best Girl
Ayşegül Şahinbozkır
Key Grip
Serhat Orhan
Sound Crew / Ses Ekibi
Boom Operator
Seymus Altun
Assistant

Art Department /SanatDepartmanı
First Assistant / 1. Sanat Yön. Asist.
Sevgi Tümen

Wardrope & Make- Up / Kostüm& Makyaj



Catering
Betül Üngir
Location Manager
Ezgi Vargil
Gizem Özçelik
Barış Konbal
Set Photographer / Set Fotoğrafçısı
Burcu Özsaygı /Berkay Şenerken
Continuity / Devamlılık
Nazlı Vargil

Transportation
Arda Bengü
Ayşegül Şahinbozkır
Adem Demirci
Sevgi Tümen

POST PRODUCTION/POSTPRODÜKSİYON

Editing / Kurgu
Ezgi Vargil
Arda Bengü
Barış Konbal
Color Correction
Ferdi Alıcı
Typography / Tipografi
Ferdi Alıcı
Composer
Dennis Liu